There Something Interesting Here!!!

Tuesday, April 26, 2011

Selected Person..

CHENDOL 5005
S.P.E.C.I.A.L

There are selected people.. Yez.. Anugerah yang diberikan oleh Yang Maha Pencipta untuk mereka.. ada yang memanggil insan istimewa, ada yang memanggil Orang Kurang Upaya (OKU), tapi bagi gua, istilah yang paling sesuai untuk mereka ialah Insan Terpilih. 
Semalam 25 April 2011, kami (bbudak sains edu.) telah berpeluang untuk mengikuti satu lawatan ke SK Bayan Baru, Bayan Lepas, Pulau Pinang under Child Development Subject bagi mengikuti program Pendidikan Khas. Kat sana depa panggil Kelas Mawar. 


Ya.. even chendol-chendol gua pun, gua tersensitive or terEMO jugak melihat telatah-telatah nakal mereka. Sekolah ni menempatkan pelajar-pelajar khas yang menghidap penyakit seperti Autisme, Down Syndrome, Disleksia, Cerebral Palsy and banyak lagi la. 


Kadang-kadang gua terfikir apa yang diorang tengah fikirkan. Masa depan diorang. Ada yang cita-cita tinggi, nak jadi Pilot, Doktor, Cegu(tinggi kerr), Askar pun ada.. kalau nak difikirkan dengan logik akal mungkin agak sukar. But as a teacher, we should realized them to dare their dream. Tiada yang mustahil dalam dunia ni, sebab semuanya terletak ditangan Allah S.W.T


Niwey gua memang tak boleh uplod pic-pic sweet and cute diowg ni atas sebab-sebab tertentu. Jadi Lu olang just layan je telatah-telatah Cegu-cegu and suasana dalam bilik mawar je eh...

 Pilih-pilih


Terkenangkan.....

 Styloz..


Mr. Steloletto



Machoness






Masalah-masalah pelajar

Mr. Ooi Poh Lim

Bilik Mawar

Hasil Kolaj pelajar







"LU CHENDOL,GUA LAGI CHENDOL"



3 comments:

Eyka Laikha Zulaikha said...

hoho. suka kanak2 istimewa.


hey kamu . mkin bgus la entry. :)

Fazreen Azmi said...

ehe.. aply cegu p.khas..

Eyka Laikha Zulaikha said...

dah apply. tpi xtahu dpt ke tidak. :)
moga2 dpt la. amin .